Prosjektet omfattet utbygging av nytt togstrekk for Banenor mellom
Nykirke – Barkåker. Håkanes Maskin har utgraving/innfylling,
tunnelkjøring, EL & rørgrøfter, omlegging av RV19, massetransport &
deponidrift, fjellsikring, og oppbygging av anleggsveier.
Aktuelle tall:
- Åpne grøfter: 12.000 m
- Lukkede grøfter: 26.000 m
- Anleggsvei & riggplass: 148.000 m2
- Rensket og sprengt fjell: 383.000 m3
- Deponihåndtering: 135.000 m3
- Asfalt: 70.000 m2
- Dobbeltsporet jernbane: 10,5 km
- Riks og lokalveier: 5 km
Arbeidsomfanget har etter kontraktinngåelse økt betraktelig, så kontraktssum gjenspeiler ikke faktisk arbeidsomfang.
Det har vært store utfordringer med bløte masser i linja, som har blitt håndtert med kalkstabilisering og til dels masseutskiftning.
Håkanes Maskin har hele veien vært løsningsorienterte og spilt på lag med hoved-entreprenør og byggherre for best mulig drift på prosjektet.
Vår samarbeidspartner Dmixab har utført KC peling hvor det har vært bløte masser.
FAKTABOKS | |
---|---|
Prosjektnavn | UNB 01 Nykirke – Barkåker |
Oppdragsgiver | Hoved-entreprenør: Sa. Pi. Nor Byggherre: Banenor |
Referanse | Francesco Ballabeni +47 453 91 696 ballabeni@pizzarotti.it |
Kontraktssum | 369 mnok |
Byggeperiode | 2020 – Pågående |
Vår Prosjektleder | Knut Håkanes |
Vår Anleggsleder | Geir Olav Slettemeås Trond Torstensrud |
Årsverk i prosjektet | 112 |
Årsverk egne arbeidstakere | 78 |
H1-verdi | 5 |
Miljøavvik | Ingen |